忍者ブログ
[PR]
×

[PR]上記の広告は3ヶ月以上新規記事投稿のないブログに表示されています。新しい記事を書く事で広告が消えます。

後々に参照するため、GRE Subject TestのCS分野試験範囲をここ(PDF)から転載しておく。大項目の横に書いてあるパーセントは、出題割合。

  1. SOFTWARE SYSTEMS AND METHODOLOGY ― 40%
    1. Data organization
      1. Data types
      2. Data structures and implementation techniques
    2. Program control and structure
      1. Iteration and recursion
      2. Procedures, functions, methods, and exception handlers
      3. Concurrency, communication, and synchronization
    3. Programming languages and notation
      1. Constructs for data organization and program control
      2. Scope, binding, and parameter passing
      3. Expression evaluation
    4. Software engineering
      1. Formal specifications and assertions
      2. Verification techniques
      3. Software development models, patterns, and tools
    5. Systems
      1. Compilers, interpreters, and run-time systems
      2. Operating systems, including resource management and protection/security
      3. Networking, Internet, and distributed systems
      4. Databases
      5. System analysis and development tools

  2. COMPUTER ORGANIZATION AND ARCHITECTURE ― 15%
    1. Digital logic design
      1. Implementation of combinational and sequential circuits
      2. Optimization and analysis
    2. Processors and control units
      1. Instruction sets
      2. Computer arithmetic and number representation
      3. Register and ALU organization
      4. Data paths and control sequencing
    3. Memories and their hierarchies
      1. Performance, implementation, and management
      2. Cache, main, and secondary storage
      3. Virtual memory, paging, and segmentation
    4. Networking and communications
      1. Interconnect structures (e.g., buses, switches, routers)
      2. I/O systems and protocols
      3. Synchronization
    5. High-performance architectures
      1. Pipelining superscalar and out-of-order execution processors
      2. Parallel and distributed architectures

  3. THEORY AND MATHEMATICAL BACKGROUND ― 40%
    1. Algorithms and complexity
      1. Exact and asymptotic analysis of specific algorithms
      2. Algorithmic design techniques (e.g., greedy, dynamic programming, divide and conquer)
      3. Upper and lower bounds on the complexity of specific problems
      4. Computational complexity, including NPcompleteness
    2. Automata and language theory
      1. Models of computation (finite automata, Turing machines)
      2. Formal languages and grammars (regular and context-free)
      3. Decidability
    3. Discrete structures
      1. Mathematical logic
      2. Elementary combinatorics and graph theory
      3. Discrete probability, recurrence relations, and number theory

  4. Other Topics ― 5%
    Example areas include numerical analysis, artificial intelligence, computer graphics, cryptography, security, and social issues.
PR
この記事にコメントする
お名前
メールアドレス
URL
コメント
この記事へのトラックバック
この記事にトラックバックする:
カレンダー
03 2024/04 05
S M T W T F S
1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
最新コメント
最新トラックバック
メール
ブログ作成者(はやし)に直接訴えたいことがある、という場合は、下のアドレスにメールをどうぞ。

thayashi#ucalgary.ca
(#を@に置換してください)

ブログ内検索
Google
WWW を検索 このブログ内を検索

はやしのブログ内で紹介された
 書籍の検索はこちら
 音盤の検索はこちら
ランダムおすすめ
(忍者ブログに引越してから、うまくうごかなくなってしまいました。いつか、直します)
Randombook
このブログで紹介したことのある本をランダム表示。
Randomusic
このブログで紹介したことのある音をランダム表示。
自分がらみのリンク
はやしのブログ書籍一覧
このブログで言及された書籍の一覧。
はやしのブログ音盤一覧
このブログで言及された音盤の一覧。
最近のおすすめ本
最近のおすすめ音

Copyright © [ はやしのブログ ]
No right reserved except those which belong to someone else.
Special Template : 忍者ブログ de テンプレート and ブログアクセスアップ
Special Thanks : 忍者ブログ
Commercial message : [PR]